slodziutkie-okazje.pl

cukiernictwo koszyczarski

cukiernictwo koszyczarski

Narodowy Vs Kultura korporacyjna Kultura

Część A – Ogólne

Dlaczego ludzie zachowują się w podobny sposób? Czy oni mają wspólne przekonania i wartości? Najprawdopodobniej nasze umysły kształtują nasze działania i gdy ludzie mówią tym samym językiem i robić rzeczy, podobnie, oni tworzą kulturę. Różne kultury można zaobserwować w krajach, firm i społeczności.

Dorastamy z naszymi wartościami kultury krajowe, takie jak pewność wobec niepewności, podejmowanie ryzyka w porównaniu z unikania ryzyka i dobra złem, i trzymał je głęboko i zmienia się stopniowo w miarę upływu czasu. Geert Hofstede, holenderski psycholog społeczny, zidentyfikował sześć wymiarów kultury narodowej: dystans władzy, unikanie niepewności, indywidualizm, męskość, orientacji długoterminowej i wyrozumiałość wobec powściągliwości. Wynik wymiarów różnią się w poszczególnych krajach. dystans władzy jest wysoka w języku łacińskim, kraje Azji i Afryki oraz niska w krajach germańskich, skandynawskich i anglosaskich. Łacińskiej i krajach germańskich i Japonii są wysokie w unikaniu niepewności; Chiński, skandynawskie i anglosaskie kraje są bardziej niepewność akceptacji.

Z drugiej strony, kultura organizacyjna składa się z ubioru, systemów i przewoźników „kultura”, jak jego założyciel, CEO i menedżerów. Praktyki spółek zostały opracowane i dowiedział się od pracy, aby osiągnąć swoją misję i cele. Poza tym, ludzie mogą poruszać się od firmy do firmy. W ten sposób są bardziej powierzchowne i elastyczne niż te krajowe podstawowych wartości kultury. Według Hofstede, kultury narodowe należą do antropologii; sprawdź ofertę na stronie internetowej kultury organizacyjne do socjologii. W ramach dużej firmy, różne działy mogą nawet wykazywać różne kultury ze względu na współpracę z różnych jednostek.

Czy kultura korporacyjna osłabić kulturę narodową? Konflikty na pewno pojawić zwłaszcza w korporacji wielonarodowych (MNC) ze względu na różnice kulturowe między lokalnej kultury narodowej i importowanej kultury korporacyjnej.
Artykuł dzięki: